کتابخانه عمومی ن والقلم شاهین دژ

کتابخانه عمومی ن والقلم شاهین دژ

هرروزیک نکته بیاموزیم
کتابخانه عمومی ن والقلم شاهین دژ

کتابخانه عمومی ن والقلم شاهین دژ

هرروزیک نکته بیاموزیم

معرفی کتاب"رویای نیمه شب"





عنوان کتاب:رویای نیمه شب

نوشته :مظفر سالاری

ناشر:کتابستان معرفت


درباره نویسنده:حجت الاسلام مظفر سالاری نویسنده رمان «رویای نیمه شب» گفت: من در «رویای نیمه شب» به کودکان و نوجوانان فکر می‌کنم و کار بعدی هم که انجام می‌دهم برای ایشان است. شاید بتوان گفت که این رمان، رمان خانواده است.

وی یادآور شد: اساس این داستان جذابیت است، زیرا هر فرم و تکنیک، روزی کهنه خواهد شد مگر جذابیت آن. قبل از هرچیز باید یک رمان، قصه و داستان داشته باشد و بعد اگر خواستیم از طریق داستان پیام بدهیم یا حرفی بزنیم.

درباره کتاب: پسر جوان زرگری بنام هاشم که پدرش را ازدست داده وبا پدربزرگ زرگرش زندگی می کند وبه طراحی وساخت جواهر آلات می پردازد طی یک برخورد  احساسی دوست دوران کودکیش ریحانه را دیده یا ندیده دلباخته اش می شود ومی خواهد اورا از پدربزرگ حمامی اش که شیعه است خواستگاری کند ومذهب مانع آن می شود 

به جهت زیبایی پسر ،دختر حاکم اورا بعنوان طعمه به دربار می برد وهمان قصه تکراری دسیسه پنهان وزیر برای عروسی پسرش با دختر شاه وعلاقمندی دختر به پسری فقیر وشجاع وبامعرفت  که هریک زنجیر وار ومتصل دلباخته یکی دیگر هستند 

پایان داستان با دستگیری پدر دختر وشجاعت هاشم  ودختر حاکم به آزادی زندانیان انجامیده وهمه شهر شیعه شده وبه خوبی وخوشی به مراد دل خویش رسیده وراضی وخوشحال زندگی می کنند

نظر بنده:

کتاب یاد آور قصه های دیزنی لند و علی بابا وهزارویکشب وچراغ جادوو... بود

نام امام زمان(ع) به کرات در کتاب آمده همراه با معجزات ایشان وبحثهای بسیار سطحی در شناخت شیعه .

کتاب مناسب گروه سنی 12 تا 14 سال می باشد واگر کسی طالب اموختن علوم دینی یا خواندن رمان عاشقانه است دراین کتاب دنبال آن نگردد.

برای بنده کتاب اصلا خوشایند نبود وهیچگونه محتوای منطقی وعقلانی نداشت چه دربحثها وچه روال جریانات وحوادث


فیلم این کتاب هم با بازی عباس غزالی و ماه چهره خلیلی وثریا قاسمی  ساخته شد


نظرات 5 + ارسال نظر
جاده دوشنبه 22 خرداد 1396 ساعت 14:45 http://514313.blogfa.com/

من فکر کردم که چرا این کتاب شما رو جذب نکرد
فکر میکنم شالوده فکری شما در مباحث دینی خیلی عمیقتر از مباحثیه که در کتابهایی مثل رویای نیمه شب اومده
شما با درکی که از قبل با خوندن کتابهای عمیقتر ( مثل آثار دکترشریعتی) نصیبتون شده به این کتاب نگاه کردین
شما رفتید توی عمق صد متری شنا کردین و دایو رفتین و شیرجه زدین و ... ؛ خب معلومه آب بازی تو قسمت نیم متری بهتون نمیچسبه
مخاطب این قبیل کتب برای امثال شما که نگاه عمیقتر و فلسفی تر به دین دارید شاید نباشه

عجب

عرب سه‌شنبه 9 خرداد 1396 ساعت 08:54

سلام وسلامتیتون .

اول اینوبگم که محاله شعر مولانا بشنوم وبخونم ویاد شما نیفتم .فکر میکنم شما علاقمند بودید.انشالله که درست فکر کردم.

بحث داستانی این کتاب به من هم خوش نیامد.

سلام
چه سعادتی برای بنده . ممنون ازحسن نظرتون

جاده دوشنبه 1 خرداد 1396 ساعت 14:49 http://514313.blogfa.com/

سلام
نگاه متفاوتتون منو غافلگیر کرد
من با این کتاب میشه گفت تقریبا صفا کردم
و شما باهاش کنار نیومدین به نوعی

باید بیشتر در این باره با هم گپ کتابی بزنیم

سلام

طبیعتا هرانسانی تفاوتهای فردی خودش رو داره .حتما

مقصودلو دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 ساعت 14:13

سلام
ممنون خلاصه کتاب رو خوب و جامع معرفی کردید ولی احساس می کنم کتاب کم و بیش جالب و آموزنده بود ولی انگار شما خیلی نپذیرفتینش.

ممنون

سلام . دقیقا

پیمان جمعه 22 اردیبهشت 1396 ساعت 15:06

عالی بود

ممنون از نگاه مثبتتون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.