کتابخانه عمومی ن والقلم شاهین دژ

کتابخانه عمومی ن والقلم شاهین دژ

هرروزیک نکته بیاموزیم
کتابخانه عمومی ن والقلم شاهین دژ

کتابخانه عمومی ن والقلم شاهین دژ

هرروزیک نکته بیاموزیم

نیمه شعبان مبارک


تولد حضرت صاحب عصر مبارک وفرخنده باد

در به سماع آمده است از خبر آمدنت

خانه غزل خوان شده از زمزمه در زدنت

 

خانه بی جان ز تو جان یافته جا نا! نه عجب

گر همه من جان بشوم بر اثر آمدنت

 

"حافظ شیراز" مگر وصف جمال تو کند

وصف نیا رست یقین ور نه غزل های منت

 

یا تو خود ای جان غزل! ای همه دیوان غزل!

لب بگشایی که سخن وام کنم از دهنت

 

از همه شیرین دهنان، وز همه شیرین سخنان

جز تو کسی نیست شکر- همه دهنت، هم سخنت

 

بی که فراقت ببرد روشنی از چشم تنم

یوسف من! چشم دلم باز کن از پیرهنت

 

عشق پی بستن من، بستن جان و تن من

بافته زنجیری از آن زلف شکن در شکنت

 

آینه ای شد غزلم- آینه کوچک تو-

خیر و در این آینه بین، جلوه ای از خویشتنت

حسین منزوی

نظرات 1 + ارسال نظر
مداد کوچک جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 21:40 http://medadekuchak.blogsky.com

من که در تنگ برای تو تماشا دارم
با چه رویی بنویسم غم دریا دارم ؟

دل پر از شوق رهایی است، ولی ممکن نیست
به زبان آورم آن را که تمنا دارم

چیستم ؟! خاطره ی زخم فراموش شده
لب اگر باز کنم با تو سخن ها دارم

با دلت حسرت هم صحبتی ام هست، ولی
سنگ را با چه زبانی به سخن وادارم ؟

چیزی از عمر نمانده ست، ولی می خواهم
خانه ای را که فروریخته برپا دارم ..

{ فاضل نظری }

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.